Студенти Донецького національного університету імені Василя Стуса взяли участь у другому етапі ХІХ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика.

Доктор філологічних наук, професор кафедри української мови Людмила Коваль привітала учасників конкурсу та підкреслила: «Я пишаюся тим, що кожен із вас є славним нащадком великого українолюба, адже ви шануєте слово і утверджуєте його на нашій автохтонній землі». Людмила Михайлівна звернулася до студентів словами поціновувача української мови і культури Петра Яцика: «Наша прекрасна мова – солов’їне слово – витворена славними пращурами, виплекана національними світочами думки та духу, увібрана нами з материнським молоком, не може і не повинна бути ущемленою і зацькованою, спаплюженою і розчавленою нині – в самостійній Українській державі…» та закликала шанувати мову».

Знаково, що учасниками конкурсу стали студенти різних спеціальностей. Людмила Коваль зазначає: «У Донецькому національному університеті імені Василя Стуса, зокрема на філологічному факультеті, ми проводимо другий етап ХІХ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика. Для участі в конкурсі було подано 40 заявок від студентів філологічного факультету і 10 – від студентів нефілологічного профілю. Варто зазначити, що університетський етап проводиться щорічно і став доброю традицією Університетської родини. Наступний етап – обласний, а далі – всеукраїнський. Тому бажаю нашим студентам перемоunи. Зичу їм насолодитися участю і у всеукраїнському етапі знавців української мови. Переконана, що цей захід спонукає нашу молодь замислитися над тим, яку вагу має рідне слово для кожного українця. Петро Яцик, народжений в селянській родині, сім’ї хлібороба, сягнув духовних глибин, зумів організувати підтримку конкурсу знавців української мови. І той факт, що ми є учасниками ХІХ сесії конкурсу, засвідчує, що молодь нашої України небайдужа, а навпаки заохочена в тому, щоб брати участь у таких конкурсах і перемагати».

Завдання для учасників конкурсу були розроблені викладачами філологічного факультету та мали різнорівневий характер. «Попередньо було розроблено завдання двох рівнів: для студентів філологічних спеціальностей та студентів нефілологічного профілю. Розробкою цих завдань займалися викладачі кафедри української мови та кафедри української філології і культури. Оскільки серед філологів є представники факультету іноземних мов, які мають різний зміст лінгвістичної підготовки, а також студенти різних факультетів, на засіданні кафедри вирішили підготувати змодефіковані завдання. Також були розроблені чіткі критерії оцінювання за якими буде відбуватися перевірка та визначення переможців», – розповідає Людмила Михайлівна.

Завдання були цікавими, креативними і творчими. Голова журі зазначає: «Не секрет, що мова любить творчість, тому студенти писатимуть твір-мініатюру на мовну тематику, що стосується функціонування і розвитку мови. Також передбачено завдання, які будуть діагностувати рівень володіння лексикою сучасної української мови. Студенти матимуть змогу пояснити значення тих чи інших слів, а також ввести їх у контекст. Крім того, заплановані завдання, орієнтовані на визначення рівня володіння фонетикою. Для студентів філологів, завдання значно складніші: потрібно буде пояснити історичні чергування. Останнє завдання стосується основної комунікативної одиниці – речення: для студентів 1-го курсу розроблені завдання культуромовного характеру: відредагувати речення, визначити його правильність за лексичними і граматичними нормами, для студентів старших курсів передбачено зробити повний синтаксичний і пунктуаційний аналіз складної синтаксичної конструкції. Сподіваюся, що завдання будуть цікавими та потребуватимуть від студентів творчого підходу».